sport

Putopis s VN Austrije: At the races – Steiermark edition

s02legendeispredpivovareP1270035_1024x654

Uvod:

Daklem, od kada je u ljeto prošle godine konačno potvrđeno da se formula1 vraća u Austriju, planiram posjetiti navedenu utrku. U prvom mjesecu sam okupio kvorum (čitaj: barem jednog suputnika), kupio GA vikend karte (po 1 000 kn svaka) pa krenuo planirati put, smještaj, što vidit/posjetit, dopisivat se s hattrickom koji isto ide i tako to…Na kraju smo se dogovorili da idemo u petak popodne nakon posla, vraćamo se u utorak ujutro , spavamo u prijateljeve sestre u Grazu (5 min. pješke od centra) koja tamo studira. Priključio nam se i brat od navedene sestre i još jedan drug – njih ne zanima previše f1, ali vole putovat. Neka ih, veselije je, a i padaju troškovi prijevoza po glavi putnika. Petak navečer stižemo u Graz , nakon 8 satne vožnje. Slovenska vinjeta 15 € 7 dana, austrijska 7,5 € 10 dana. Parking ispred zgrade 0,90€ pola sata, 1 € 33 minute. Koji debilizam.

Subota:

Jutarnja šetnja i kafa u centru, niđe žive duše, obilan doručak, i odlazak prvo u Leoben u najpopularniju austrijsku pivovaru Gösser i obilazak cijelog pogona i muzeja. Platili samo 7 € jer smo se uvalili Bank of Austria grupi J. Skoro dvostani obilazak, na kraju popili par piva, i dobili velike slane perece . J Ipak, na kraju ture, imam određenih probavnih smetnji pa sam morao o boks, ali problemi su me nastavili pratit cijelu utrku…ovaj subotu. Iz Leobena krećemo na kvale. Ima više izlaza za isključit se s autoceste i doć do staze, 2-3 km se onda treba vozit seoskim cestama. Parkiramo, ova dvojica kupuju u švercera dvije GA karte za po 20 € (nominalno je 30 €), idemo ‘gore’ , prolazimo pokraj parkiranih timskih kamiona, i stižemo na livadu između zavoja 2 i 3 (druga DRS zona) . Propuštamo 5 minuta q1 i uživamo u krajoliku i atmosferi. Prekrasna staza, masu ljudi, nizbrdice, uzbrdice, brda, šume…Jedino je zvuk loš (da ne kažem neku goru riječ). Uz to mi explorer javlja đe su oni smješteni, pa dolazim do njih i zajedno gledamo kraj kvalifikacija uz razgovor ugodni naroda hrvatskoga. Eh da, hvala im na pivi! 😉 Završile kvale, vraćam se svojima, pogledali malo gp2 utrke i zbog gorespomenutih tegoba, idemo (nažalost) ča. U Zeltwegu smo svratili u njihov hangar 8 (ne miješati s red bullovim hangarom 7 u salzburgu!) gdje je izložena povijesna austrijska ratna avijacija, među njima i ‘onaj’ mig pokojnog rudolfa perišina, a ima i soba posvećena utrkama na istoimenom aerodromu. Propuštamo koncerte mando diao-a i sunrise avenue, idemo nazad u graz. Nažalost, svaki put smo morali platiti tunelarinu za tunel kojem probijaju (ili servisiraju) drugu cijev. 8 e x 4 prolaska= 32 €, pasmater! Ima i neki alternativni pravac, ali nam se nije dalo zaje*avat. U Grazu, u parku kraj stana, se održavao afrički festival, tu smo još malo ležali na travi, slušali svirku i pili pivu, pa pošli na večeru i šetnju gradom s domaćicom. Graz je lijep, miran grad, 2003. je bio evropski grad kulture, ima dosta studenata, bicikla je glavno prijevozno sredstvo, puno recikliraju otpad, dosta imigrianta sa svih strana svijeta…. Na glavnom trgu su bili red bullovi štandovi i bolid. I to je to. Mrtvi umorni idemo leć.

s02legendeispredpivovareP1270035_1024x654s03livadanakonkvala_1024x624

s04gp2startvanstaze_1024x606s05gp2izbliza_1024x768s06kamioninavrhubrda_1024x768

s07legendeiduuzeltwegP1270057_1024x768s08mig21_1024x768s10legendenaafrickomfestivalu_874x768

s11glavnitrg_1024x768s12legendesdomacicompokrajsata_1024x768

Nedjelja:

Opet doručak, drug i ja krećemo ravno na stazu, oko 80 km ima do rb ringa. Na pumpi kupujemo dosta pive i lagano pijemo čekajući nekih 45 minuta za parkirat. Puno veća prometna gužva nego u subotu. Prije staze radi dosta improviziranih kafana, nekakvih party štala J , i ima mrčandajz štandova, gdje se može uzet službena i neslužbena roba. Piva je tu uglavnom 3-4€. Unutar staze 4,5 € – prihvatljivo. Ispred glavnog ulaza švercerinude karte za tribine, za 50-60 eura…pasmater!, a mi kupovali livade za 130 €! Bio sam uvjeren da neće bit švercera,ali bijah u krivu. Hm.Idemo u fan village, tamo je veselo, mada je ponuda svake godine sve gora, a roba skuplja (nova red bull kapa 35€, mercedes privjesak oko vrata 15 €) . Tu su bili izloženi i historic bolidi austrijskih f1 vozača, velika je gužva, vidio sam Laudu, te na bini do andreasa golderberga i još neke meni nepoznate austrijske ‘face’ . Zbog svega navedenog propustili smo gp3, gp2 i porsche cup utrke. Pogledali historic f1 paradu, air show (jako zabavno!) i stigli do svoje livade.Tamo smo nešto popili i pojeli u jednoj kući poviše staze i spustili se pogledat start. Onda smo krenuli u smjeru kazaljke na zidu obić stazu. Moj drug je htio poć do bika kraj onih lijevih zavoja 5 i6, ja sam ga pomalo pratio i slikavo okolo. Ne vidjeh hattricka, explorera i njihovog druga, mada sam prošo ispod tribine na koju su se uvalili. Vrag mi ne da mira, popnem se preko ograde kod zavoja 4 i 5 i tako viseći opalim nešto slika, dok zaštitar na bicikli nije dojurio i upozorio me da se maknem otale i ispratio van tog područja kao kakvog kriminalca J. Onda sam nastavljam dalje, stižem do zadnjih zavoja, slikavam (često ograde smetaju) i vidim kontejner na ‘kojeg bi se bilo dobro popeti’. Loš plan je ostvaren, nakon minute stajanja, popušta polopac, padam unutra i onda na bok. Srećom niko nije snimio taj ‘unfall’. Prošo sam s par ogrebotina, ali je aparat od drage (par godina star panasonic bez manualnih opcija, 12x zoom) otišao u vječna lovišta*. Blago demoraliziran dolazim/prolazim iza glavne tribine i ulazim na istu jerbo nije bilo nikakvih kontrola na vrhu stepenica. Fakjea! Sakrivam kartu da se ne vidi ‘kriva’ boja, i namještam se točno preko puta podija pa slikavam lošim mobitelom. Završila utrka, ceremonija (hosteste sa zastavama poviše monitora sa zastavama!), izlazak na stazu, sve odlično prošlo. Razdragano, jednom riječju. Ovi drugi forumaši već zapalili doma, ne znaju što propuštaju. Srećem druga, onda smo se još malo motali po villageu, popili još koju (malo su spori austrijanci bili s točenjem pive i neorganizirani, moglo je to bolje bit i za njih i za posjetitelje), kupio još par stvari (sve za druge – ništa sebi) i idemo nazad. Gubimo 2 sata na parkingu dok nismo izašli na cestu, pa autocestu, ali srećom curice s red bull frižiderima stalno šetaju okolo i dijele te napitke. Popili smo ih barem 5-6 svaki, nije piva, ali eto…
Stižemo doma, opet nas domaćica vodi na večeru i onda mala šetnja po gradu kadli mi se učini da u jednom restoranu večera Alain Prost, ali nisam bio siguran, pa nisam ništa poduzeo. Kasnije vidim da je i on pohodio utrku. ybg….ma, u stvari… i tako ga nikad nisam volio.

n01parking_1024x474n02partystala_1024x768n03koncertniprostor_1024x551

n04f1village_1024x633n05lauda_1024x684n06satorkrajvillagea_1024x768

n07parada_1024x555n08historicparada_1024x620n10airshow_1024x764

n10utrka_1024x669n11utrka_1024x626n12utrka_1024x731

n13utrka_1024x665n14kontejneriputeljak_976x768n15zadnjaslikaprijapada_1024x692

n17zavrsilautrka_1024x768n18podij_1024x768n19parcferme_1024x768

n20setnjapostazi_1024x768n21legendenastazi_1024x768n22kotacinaferrariju_1024x768

Ponedjeljak:

Doručak pa shopping u http://www.shoppingcityseiersberg.at
Opet ništa nisam kupio za sebe, pa onda odlazimo vidit jezero Grüner See, nekih sat i po od Graza, srećom nismo platili tunel. Tamo objedujemo, šetamo se okolo, a najhrabriji se kupaju – temperatura vode je osvježavajućih 10 ° (maksimalno). Prekrasna priroda, malo turista…Raj!Vraćamo se doma, gledamo tekmu na otvorenom, kiša padala, Hrvatska izgubila/ispala, predivno. Pokisnutipo svim osnovama idemo nazad, sutra standardna jutranja procedura i oko 9 idemo nazad, oko 5 smo bili u Dubrovniku.

P01shoppingredbullodredbullova270309_1024x768P02citanjestampeonastoimafacukokonj_1024x605P03citanjestampe_1024x768

P06gruneseepatkice_1024x768P05legendeugrunesee_1024x768P04grunesee_576x768

Zaključak:

Sve u svemu bilo nam je jako dobro, ja sam presretan utrkom i svim popratnim sadržajima, preporučam svakome da pođe ako mu se ukaže (polu)prilika. Graz je nekih 2 sata od Zagreba, Red bull ring 3. Već imate na službenom sajtu http://www.gpticketshop.com/en/f1/f1-grand-prix-austria-2015/tickets.htmlkarte za sljedeću godinu. Spojit taman poslije le mansa. 😉 Toliko od mene za sad, pa u stilu izbornika Dene završavam putopis: Ima li kakvih pitanja?